Hobro IK


Presse medl:

Hobro IK i nye klæ’r

Superligaklubben har indgået en sponsoraftale med Puma, som ligeledes indebærer salg af fanrelaterede produkter i den lokale Intersportbutik

Mens superliga-overraskelsen, Hobro IK hidtil har skabt blå-gule overskrifter i tøj fra Mitre, så har klubben netop indgået en helt ny aftale med fabrikanten Puma. Aftalen træder i kraft den 1. juli, og når Hobro-spillerne, efter sommerferien, med allerstørste sandsynlighed tager hul på sæson to i landets bedste række, så sker det i dress fra den tyske gigant.

Aftalen omfatter ligeledes et engagement med Intersport Hobro, der fremover skal bidrage til det lokale salg af Hobro IK-relaterede Puma-produkter.

Det nye sponsorsamarbejde blev lanceret forud for mandagens hjemmekamp mod FC Midtjylland. Foran medlemmer og sponsorer løftede administrationschef Henrik Hammershøj sløret for millionaftalen, der skal bringe klubben endnu i skrift i den rigtige retning. – Det er klart, at vi forventer os rigtig meget af det her. Ikke mindst i forhold til salget af merchandises, hvor vi allerede oplever en støt stigende kurve. Med Puma på sidelinjen får vi et produkt, der volume-mæssigt matcher de største på markedet. Og så er det jo fedt, at vi også har den lokale sportsforretning med i aftalen. Via Intersport sikrer vi yderligere kvalitet i både distribution og markedsføring af produkterne, siger Henrik Hammershøj.

Hobro har charme og ydmyghed

Hos Puma er der også stor tilfredshed. Teamsport-maneger Sten Larsen slår fast, at Hobro IK på glimrende vis matcher de værdier som Puma efterspørger. – Hobro er en god fortælling. Der er både charme og ydmyghed i klubben, og er vi faldet for det faktum, at det er en rigtig klub. Andre superligahold er oftest basserede på professionelle overbygninger. Sådan er det ikke i Hobro, konstaterer Sten Larsen med henvisning til, at aftalen omfatter alle Hobro IK’s hold - fra de alleryngste poder til Superliga-mandskabet.

Sten Larsen bakkes op af Pumas salgsdirektør, Ole Lindgaard: - Det er vigtigt for os at vise vores lokale engagement. Puma er kendt ude i verden for at være sponsor for de største superstjerner. Men vi vil også det andet. Hr. og fru Jensen skal kunne forholde sig til Puma, og her kommer Hobro ind i billedet som den medspiller, vi længe har ledt efter.

Intersport er med på sidelinjen

For Intersport Hobro er aftalen et kærkomment deja-vu med Hobro IK. Forretningen har således tidligere haft et tæt samarbejde med klubben. Medindehaver Poul Erik Andersen udtrykker da også både stolthed og glæde over det tilbagevendende samarbejde, der under klubbens engagement med Mitre har været af mere begrænset kaliber. - Det betyder rigtig meget for os at være med på holdet igen. Hobros succes har skabt masser af positiv opmærksomhed. Vi glæder os til at blive en del af en fast aftale, og via Puma bliver Hobro IK’s eksponering i vores forretning markant tydeligere, forklarer Poul Erik Andersen. Han fortæller, af engagementet blandt andet vil afspejle sig i en ny fanshop. Ligeledes etableres en fodboldvæg samt en afdeling med fritidstøj relateret til Hobro IK.

Den nye aftale mellem Puma, Intersport og Hobro IK løber over en periode på fem år.

 

 










Top